Kereta isteri ku tak bercukai jalan

Aduh...apa punya sengal la. Ceritanya cenggini...kereta orang rumah aku roadtax dah mati. Aku pun pergi la ke bank untuk hidupkan roadtax tuh. Kena bayar RM680 all in. Ok la. no problem. Esoknya tu, bank telefon..."cik..kereta encik tak boleh hidup roadtax sebab ada saman". Adeh..apa pulak saman2 ni. Hmmm...tanya orang rumah ada ke kena saman. Dia cakap tak ada.

Esoknya aku suruh orang rumah pergi check saman kat balai. Mak aiii..ada 5 saman ekor. Aduiii....banyak nak kena bayar. Kalau tak bayar, road tax tak boleh renew. Apa la punya zalim kerajaan ni. Kalau semua selepuk nak bayar, kesian kat bini aku tu. Habis la duit gaji dia buat bayar saman tu. Saman tu pun belum tentu betul ke tidak. Hati aku mula panass dengan peraturan ni.

Hari ni...isteri aku pergi kerja dengan kereta tak bercukai jalan. Nak buat cemana? Kalau tak pergi kerja kena pecat lak kang. Nak hidup roadtax tak boleh sebab ada saman ekor. Kalau jadik apa2 kat orang rumah aku tu..sapa mau tanggung? Siapa yang jadi punca permasalahan?

Aku pun hairan kenapa kerajaan semenjak dua menjak ni jadi macam bangsat sangat. Mana perginya slogan RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN. Sumer pembohong!!!! Terus terang aku cakap...BN takkan dapat undi aku. Itu hak aku.

Ini la luahan rasa aku sebagai rakyat Malaysia. Bukan aku tak berterima kasih, tapi timbang rasa la sikit. Jangan sampai satu masa esok, kerajaan yang ada pada hari ini baru sedar yang rakyat benci mereka dan gunakan undi mereka sebagai protes! ...dah terlambat....

Sunday, July 4, 2010 at 10:14 PM

0 Comments to "Kereta isteri ku tak bercukai jalan"

Post a Comment